Goa Goa

Nu ar vi i Goa. Vi anlande i mandags morse, ca klockan 10 pa morgonen. Da hade vi akt buss hela kvallen och natten. Det gick dock valdigt bra, for det var en sleeping bus sa vi hade sangar. Mycket skont! Vi bor pa ett stalle som heter Palolem, i sma bungalows precis vid stranden. Dagarna har vi mestadels spenderat pa stranden eller i havet. Vattnet ar otroligt varmt, sa man kan ligga i hur lange som helst. Det ligger restauranger och barer langs hela stranden, det ar jattemysigt att sitta dar och ata pa kvallen och titta ut over havet.

Igar kvall var vi pa ett "silent party". Det innebar att alla har horlurar pa sig, sa det ar helt tyst i lokalen. Alla har samma musik och dansar omkring, det ar hur kul som helst. Innan jag provade tyckte jag att det lat trakigt och konstigt, men det ar absolut inte trakigt. Kanske en aning konstigt, men man vanjer sig. Det ar valdigt vanligt med sadana partyn har. Vi traffade massa trevligt folk, och det ar ganska mycket svenskar har faktiskt. Efter en lang kvall med mycket dans och en smula alkohol sa tog jag och Elena ett nattdopp innan vi gick och la oss.

Imorse var vi uppe tidigt, for vi var ute pa en delfintur. Vi akte runt med en liten bat och sag en massa delfiner hoppa runt omkring oss, sa fina! Vi var dock valdigt trotta, sa efter vi hade kommit tillbaka och atit frukost sa la jag mig pa stranden och sov en stund.

Det ar sa himla skon stamning har. Jag vill ocksa va en hippie med dreads och gitarr och bo pa stranden.

Trekking week

I mandags begav vi oss fran Mysore till Tamilnadu dar vi var de tva forsta dagarna. Det var en ca tre timmar lang busstur som vi spenderade i en liten skranglig minibuss tillsammans med en bunt falsksjungande indier. Nar vi kommit fram till Tamilnadu blev vi upphamtade av en jeep som korde oss till stallet dar vi skulle spendera den forsta natten. Det var hogt upp, mitt ute i vildmarken. Vi bodde i en liten stuga, dar tomten var inhagnad av stangsel pa grund av vilddjuren. Det var valdigt vackert och mysigt.

Pa eftermiddagen var det dags for buss-safari. Vi sag en massa hjortar, pafaglar, och en elefant. Nagra pastod sig ocksa ha sett en tiger, men den sag inte vi sa jag vet inte om det var sant...Efter det sa var vi pa en elephant camp. Dar fanns ungefar 15 elefanter, och vi sag val ungefar halften. Vi fick klappa en liten mini-elefant, endast 2 ar gammal. De brukar bli runt 75 ar. Vi fick se dem ata, bajsa och kissa. Vi sag aven vildsvin och apor. Pa kvallen gav vi oss ivag pa night safari. Det var riktigt spannande, och vi hade turen att fa se bade vilda elefanter och en leopard pa riktigt nara hall. Det blev nastan otackt nar en av elefanterna kom sa nara jeepen att den nastan attackerade oss. Vi skrek som sma barn och kastade oss pa varandra, men sjukt kul var det. Vi sag aven bisonoxar och kaniner.

I stugan var det ocksa gott om djur. Spindlar, kackerlackor och odlor. Sa sota. Pa tisdagsmorgonen var vi ivag och red pa elefanter och kollade in annu lite mer hjortar och apor. Efter lunch lamnade vi Tamilnadu och akte till Kerala. Bussturen var magisk pa grund av utsikten. Vi akte pa smala serpentinvagar som slingrade sig langs bergen och sag ut over vackra te-plantage dar manniskorna jobbade. I Kerala bodde vi pa ett stort hotell och dar var vi de tre andra natterna.

Pa onsdagen borjade vi med att besoka en grotta som var belagen hogt uppe pa ett berg. Vi gick och gick och gick, och till slut var vi uppe. Efter att ha klattrat genom sma oppningar i berget var vi slutligen inne i grottan. Dar fanns inristningar som var over 8000 ar gamla, och man sag valdigt tydligt vad de forestallde. Pa eftermiddagen gick/klattrade vi lite mer och kom till tva vattenfall. Pa det ena stallet var det bara vi, sa vi slangade av oss skor och vadade ut i vattnet och bara njot.

I torsdags hade vi en traditionell svensk julafton. Vi borjade dagen med att aka trampbat i en liten sjo och sola oss lite. Sen var det dags for veckans stora utmaning: den langsta och jobbigaste klattringen. I stekande sol kampade vi oss uppfor och nerfor berg, i ca en timme at varje hall. Genomsvettiga men glada kom vi till ett vattenfall, det storsta hittills. Dar var vi ett bra tag och bara njot. Vi var ganska trotta. Klattringen var riktigt jobbig, och ibland lite laskig. Vi var sjukt hogt upp, och ibland var man tvungen att halla sig i rep for att kunna ta sig upp. Traningsvarken i mina ben ar inget att leka med. Pa kvallen kopte vi lite indiskt snacks och firade att det var jul. Vi hade inga julklader med oss, men vi tog pa oss rott lappstift allihopa till middagen. Valdigt snyggt.

Igar var vi och besokte en liten o. For att ta sig ut till on var man tvungen att aka flotte. Det var en man pa flotten som drog oss over med hjalp av ett rep som gick mellan fastlandet och on. Det var alltsa inte sa langt over. Pa on fanns en massa klippor, stenar och sand dar det var fullt med folk som badade. Med klader. Detta var den sista utflykten och efter det sa satte vi oss i en buss igen som tog oss tillbaka hit till Mysore. Nar vi kom hit igar kvall kandes det nastan som att komma hem. Vi bor pa samma hotell, till och med i samma rum, som forut. Men endast i tva natter, for i morgon bitti aker vi till Goa. Det kommer bli en lang dag och natt, bussresan tar totalt 18 timmar.

2 days of trekking

Jag lever! Jag overlevde de tva senaste dagarnas wild life... trotd livs levande leoparder och elefanter som nastintill attackerade varan jeep... mer an sa far ni inte veta for tillfallet, no time for this!

Ett stort grattis till alskade lillasyster som fyller ar idag! PUSS ik hou van jou <3

Next week

Tankte att jag skulle hinna med ett inlagg till innan vi ger oss av.

Igar at vi som sagt pizza. Vi ringde och bestallde hemleverans, och sa hade vi kopt lite ol ocksa. Sa vi hade en riktigt mysig kvall uppe pa hotelltaket. Nar vi hade atit upp (icke starkt), och var proppmatta, sa lag vi och kollade pa stjarnorna och pratade. Sa mysigt.

Idag ska vi packa vara ryggsackar. Som tur ar kan vi lamna vara stora resvaskor har pa hotellet, sa vi slipper slapa med oss allting. Imorgon bitti borjar alltsa trekking week. Vi kommer vara borta mandag till fredag och jag tror vi kommer sova pa tre olika stallen. Det ska bli sa spannande med safari och vandring. Hoppas vi har turen att fa se manga djur. Vi ar sex tjejer som kommer delta, tva fran Sverige, tva fran Holland, en fran Frankrike och en fran Tyskland.

Jag vet inte om jag kommer ha nagon tillgang till internet under nasta vecka, sa rapporter om safarin kommer nar jag far tillfalle. Annars far jag halsa er alla en riktigt god jul!

Weekend

Nu ar det helg vilket betyder free time.

I torsdags hann vi med mycket. Vi var pa annu ett hinduiskt tempel, dar vi hade en guide utan tander. Vilket gjorde det ganska svart att forsta vad han sa. Vi var ocksa och besokte tva olika moskeer. Den forsta var ganska gammal och skabbig, och lag precis vid stadsvimlet. Den andra var daremot stor, magnifik och valdigt fin. Den lag bland stora gronomraden sa det var valdigt fridfullt. Ett gang med blinda ville fota sig med oss. Till och med de som inte kan se oss vill ha oss pa bild, da kanske ni forstar hur ovanliga vi ar har.. Denna dag hann vi ocksa med att besoka en till helig flod.

I fredags var det en ganska lang busstur, ca 3 timmar. Vi var i en stad som heter Sharavanabelogola. Dar borjade vi med att klattra uppfor ett "litet" berg, endast 200 trappsteg. Dar uppe lag ett tempel, men det mest fantastiska var utsikten. Saaaa vackert! Man sag ut over dalar med skog, floder och berg. Vi var nastan ensamma dar uppe sa det var valdigt lungt och skont. Pa eftermiddagen gav vi oss pa det stora berget, ca 650 trappsteg. I stekande sol. Svetten rann och man var ganska mor nar man val var uppe. Dar uppe fanns en 17,5 hog staty av en naken man. Det kryllade av pilgrimer och skolklasser som vallfardat dit for att se detta masterverk. Fragen ar vem som blev mest fotad, statyn eller vi...

Idag ar vi som sagt lediga. Forst hade vi tankt ta oss till Ooty, en grannstad, men sen insag vi att vi har ganska mycket att pyssla med har hemma. Eftersom vi aker ivag pa safari nasta vecka sa ar det lite att fixa. Vi har tvattat klader idag, och sa har vi lite saker vi maste handla. Jag maste nog kopa nagon t-shirt, for tydligen ska man inte ha vitt pa sig pa grund av elefanterna. De blir tydligen aggresiva da. Och jag har saklart nastan bara vita t-shirts med mig... (Sa om ni inte hor nagot mer fran mig sa har jag antagligen blivit ihjaltrampad av en elefantflock.)

Ikvall tankte vi fuska lite och ata pizza. Undrar om de ocksa ar kryddstarka?

Tankte att jag skulle svara pa lite fragor...
- Min mage har klarat sig bra, hade en kort period med lite los huvudkudde, inget varre an det.
- Maten ar inte stark hela tiden, vi brukar be om "not sooo spicy plz".
- Och ja, jag tror jag borjar vanja mig lite vid maten som ar stark, klarar av det battre nu.
- Badtrick ar det dock ont om.. haha. Har inte haft tillfalle att bada annu, det blir i Goa!
- Snyggingar ar det lite sadar med, har sett nagra stycken.

Culture week

Sorry for dalig update! Vi har haft fullt upp hela veckan, sa jag har inte hunnit.. men har kommer en rapport.

Denna vecka kallas "culture week". Vi ar fyra tjejer som deltar, det ar jag, Sara, Josephine och Lianna. Tva svenskar och tva hollandskor. Vi borjade i mandags med att aka hem till en familj dar vi fick prova pa meditation. Tva timmar pa formiddagen och tva timmar pa eftermiddagen. Det gick ungefar ut pa att sitta i skraddarstallning pa golvet och forsoka tomma huvudet pa tankar. Ganska svart med andra ord. Och en aning langtrakigt. Vi fick ocksa ova pa att andas ratt, men jag kan ju den riktiga inner power-andningen tack vare pappa sa detta var ju inget svart.. Anledningen till att man mediterar ar for att man ska "rena sitt inre". Sa nu ar jag som nystadad. Vi gjorde ocksa riktiga indiska hennatatueringar i mandags. Man har dem pa hander och fotter, och de ar valdigt detaljerade.

I tisdags akte vi och besokte The golden temple. Det ar ett buddhistiskt tempel dar det bor ungefar 4000 munkar i alla aldrar. Det var jattestort, magnifikt i guld och med jattestora fargglada malningar pa vaggarna. Det var spannande att se. Pa eftermiddagen akte vi till en o. For att ta sig ut till on var man tvungen att ga over en hangbro, aven om den var stabil sa var det en aning laskigt. Pa on var det bambuskog och fullt med djur. En massa apor som var helt oradda, en elefant, kaniner och lite annat. En valdigt rolig dag.

I onsdags (igar) var det meditation igen, fast denna gang hos Yogamannen. Sa det blev en blandning mellan yoga och meditation, mycket roligare. Vi fick aven folja med hem till honom och ata lunch efterat. Denna eftermiddag akte vi pa utflykt till ett hinduiskt tempel. Det ar inte alls som de buddhistiska, dessa ar grova i sten utan farger. Man maste ga klockans varv dar inne och det ar rokelser och eldar. Detta stalle hette Nanjangud.Vi gick aven ner till en flod, dar det var fullt med man som tvattade, badade och akte bat.

Nu vet jag hur kandisar kanner sig. Eller utomjordingar. ALLA vill fota oss hela tiden. Vissa har aldrig sett en vit manniska forut, sa de stirrar ogonen ur sig. Men alla ar valdigt trevliga och fragar vart vi ar ifran och sadar.

Horde att det ar sno hemma. Da kanske ni far en vit jul i ar! Har ar det fortfarande soligt och runt 25 grader...

Josephine och jag

The golden temple

En man som tvattar sig vid en helig flod

Fler bilder finns pa facebook!

Matlagning, tempel och heliga kor

Vad roligt att hora lite rapporter hemifran, det ar kul att ni kommenterar!

Igar var vi pa yoga igen. Jag har klarat av alla moves bra, forutom att sta pa huvudet. Da behovde jag lite hjalp. Idag har jag rejal traningsvark, det ar skont.

Efter yogan begav vi oss mot nat hotell/restaurang dar det rakade paga ett brollop. Vi stannade och tittade en stund, men vi hann tyvarr inte se bruden. Men alla var valdigt fina och fargglada. Sedan akte vi hem till en av vardfamiljerna vid ett projekt, for att ha matlagningslektion. Da satt vi allihopa pa en stor matta pa deras vardagsrumsgolv, och sa fick vi anvanda en del gamla traditionella redskap. Vi hjalptes at allihopa att laga en maltid och sen at vi den. Det var mycket gronsaker, ris och starka saser.

Framat eftermiddagen/kvallen sa akte vi pa utflykt till ett tempel. Det lag hogt upp pa ett berg. Vi tog en buss dit, som var helt livsfarlig. Det var branta, smala och ringlande vagar uppfor och chaufforen gasade pa som om det var en tavling. Men det var fantastisk utsikt. Man sag ut over hela Mysore. Val dar uppe sa fick vi ga in i ett tempel, man var saklart tvungen att vara barfota, och alla indier gjorde en massa religiosa grejer. Vi kollade mest pa. Men vi fick ge en blomma och sa fick vi en san prick i pannan. Det var ganska intressant. Vi fick dock inte ta nagra foton. Pa vagen ner sa og vi trapporna ist for bussen. Da hade det blivit kolsvart ute och det fanns nastan inga lampor, sa det var en spannande upplevelse.. Det tog ca 45 minuter att ga ner, och det var 1000 trappsteg ungefar.

Pa kvallen satt vi i vart rum och drack bacardi breezer och korde lite drinking games. Firade lite att det var helg. Vi kunde tyvarr inte sitta utomhus, for alkohol/rokning forknippas endast med prostitution har. Det ar ocksa pa grund av det som vi maste ha klader som tacker knan och axlar.

Vill ni veta varfor kon ar helig har? Vi fragade Praveen det, varan ledare/guide, och det lat ungefar sahar:
Vi: Varfor ar kon helig?
P: Varifran kommer den forsta mjolken man dricker?
Vi: Mamman
P: Ja. Och varifran kommer den andra mjolken man dricker?
Vi: Kon
P: Ja. Kon ar alltsa den andra mamman. Darfor ar kon helig.

Idag ar vi lediga. Sa vi har mest suttit i solen och haft det skont. Ikvall aker de forsta tjejerna till sina projekt. Vi som ar kvar kanske ska ga pa nat party pa en club har ikvall.

Tanker pa er hemma, drick lite glogg at mej med!

Sa har ser det ut

Lite av Bangalore. Sjukt mycket liv och ljud!

Frida, jag och Sara utanfor vart hotell i Mysore. De tre svenskarna.

Igar var vi pa marknad, det var trangt och en massa saker.

Jag vid en massa farger, som man kan mala pa kroppen med

Lianne och Josefin fran Holland, Marie fran Frankrike, Sara fran Sverige, Elena och Sabrina fran Tyskland. Pa varat hotell har i Mysore.

Nu orkar jag inte ladda upp fler bilder. Det tar hur lang tid som helst. Visar er mer en annan dag. Igar var vi som sagt pa en marknad. De salde mest frukt, och sen smycken, blommor och en massa annat. De forsoker pracka pa en saker heeela tiden, man far inte en lugn stund. Jag kopte ett armband och en fotlank. Det ar jattebilligt, men man prutar anda. Det hor till. Pa vag till marknaden sag vi tva apor, mitt i city. Djuren lever verkligen pa gatorna har.

Imorse var vi pa yoga. Det var roligt faktiskt, jag ska nog ta fler lektioner. Det var bade stretching och lite styrkeovningar. Jag var lite vigare an jag trodde. Har i Mysore finns det yogaplacet som Madonna larde sig yoga pa. Det var dock inte det som vi var pa.

Idag var vi pa en traditionell indisk restaurang dar man ater maten direkt pa bananblad. Istallet for tallrikar alltsa. Jag provade en sas som var sa stark att tararna borjade rinna. Har ater man med handerna. Eller sorry, HANDEN. Endast hoger hand far anvandas. Man kanner sig ganska handikappad nar man bara far anvanda en hand. Har ar det inte oforskamt att rapa, utan det gor man ratt ut. Till och med under maltider. Passar ju mig bra.

Vi har ocksa varit och besokt Mysore Palace. Det var valdigt vackert, men ratt trakigt att lyssna pa all kulturhistoria. Det kom fram hur manga indier som helst som ville fota sig med oss. Vi ar ganska exotiska tror jag, det verkar inte vara sa mycket turister har. Forutom vara utflykter har vi ocksa haft lite lektioner. En spraklektion, och en om Indiens religioner.

Nu har vi snart varit har en vecka. Det gar sjukt fort an sa lange. Nar jag tanker har engelskan smugit sig in sa smatt. Det ar bra va? Ps. Mamma, jag har anvant midjevaskan idag (!!!!)

Update from Mysore

Nu har vi kommit till Mysore. Igar blev vi uphamtade av taxis, ca 1 timme efter utsatt tid. Tid ar inte sa viktigt har. Sen akte vi till tagstationen dar tanken var att vi skulle ta taget till Mysore. Det var helt galet dar. Folk hoppade pa och av taget innan det ens stannat, och folk klattrade ut och in genom fonstren och trangdes som tusan. Nar vi val kom pa taget visade det sig att var kontaktperson hade bokat fel dag... sa da var det bara att ta sig tillbaka hela vagen. Vet ni hur jobbigt det ar att slapa 30 kilo vaskor uppfor och nerfor tio trappor i stekande  hetta? Det vet jag nu. Idag har jag traningsvark i armarna.

Det loste sig iaf, vi fick ta bussen ist. Det tog ca 3,5 timmar, sa vi var inte framme i Mysore forran kvallen, typ vid halv atta. Nu bor vi i tva hotellrum, jag delar rum med de tva andra svenska tjejerna och den franksa tjejen. Det dok upp tva till tjejer igar kvall, sa nu ar vi 8 st totalt. Sangarna ar hardare an sten. Min rygg ar ett skamt idag. Jag vaknade halvfem av tva tuppar gol som tusan utanfor fonstret. Forutom det sa ar allt toppen.

Idag har vi borjat med introveckan pa riktigt. Vi har haft som en lektion med lite vad som ar bra att tanka pa, vad man ska gora och vad man inte far gora. Vi har ocksa haft en rundvisning i stan. Mysore ar en LITEN stad, endast 500 000 invanare. Stor tyckte vi fran Sverige. Alla ar valdigt trevliga och pratglada, en indier sa till mig att jag ser ut som Kate Winslet i Titanic. Okej? Nu sitter jag och den franska tjejen pa ett internetcafe, med datorer fran stenaldern. Det ar SVARTVITT. hahahahah. Men internet ar snabbt faktiskt.

Allt ar valdigt billigt. Igar kopte vi armband, de kostade mindre an en krona styck. En riktigt fet maltid med god mat kostar ca 20 kr. Vi behover dock inte kopa mat, eftersom det ingar.  Maten ar STARK! Nasan rinner, man svettas och det branner i halsen. Det ar gott annars, och vi lar nog vanja oss snart. Jag har inte blivit magsjuk an, peppar peppar. I'm just waiting for it...

Kossorna ar en del stadsvimlet. De gar langs gatorna och myser. Sa sota. Ska forsoka ladda upp lite bilder snart med, ni behover inte oroa er, jag fotar for fulla muggar!

Hoppas ni har det bra dar hemma! Puss pa er.

Jag lever och mar bra

Jag ar framme. Allt har gatt bra, sa mormor och mamma, ni kan sluta oroa er! Flygresorna var inga problem, dock lite smasegt att sitta still sa lange.. men jag roade mig med nagra filmer och sa. Det forsta som moter mig pa flygplatsen i Bangalore ar vakter med typ k-pistar. Da vet man att man ska skota sig. Vi fick aven ga forbi en tv dar de kunde se om man hade feber eller nagot sant, for att undvika att folk med svinis kommer in i landet.. vi fick oxa fylla i formular om det.

Jag klarade i alla fall testen och nu ar jag har. Nar jag landat igar blev jag och tva till tjejer upphamtade och skjutsade till ett hotell. Har bor vi i en stor lagenhet med egna rum. Det ar jag, tva svenska tjejer till, en fransk, en tysk och en hollandsk tjej. Har bor aven tva studenter, en tysk kille och en tjej som jag tror ar fran Dominikanska republiken. Hon kan i alla fall typ fem sprak flytande och ar halften turk och halften belg. Just nu lanar jag den tyska killens dator. Jag ar yngst, de andra ar mellan 20 och 26 ar.

Idag har vi varit pa stan. Vi akte med typ sma tuk-tuk och sen chillade vi runt pa gatorna och i varuhusen. Det ar fullt liv overallt. Allas basta van ar tutan. Det ar fargglatt och alla ar valdigt trevliga, och det ar riktigt billigt.

Imorgon blir vi upphamtade for att aka till Mysore. Jag har ingen aning om hur langt det ar dit, men da borjar i alla fall introduktionsveckan. Ska bli sa spannande! Jag trivs i alla fall bra tillsammans med de andra tjejerna sa det ar skont. Det ar riktigt varmt och gott har sa ni vet.. Ha det bra dar hemma, skriver nar jag far tillfalle!

Hon har åkt

Lillasyster Elin som skriver. Sara sitter nu på planet till Indien efter en natts övernattning på hotell Arlanda med familjen. Jag kommer sakna henne som bara den, men jag vet att hon kommer ha det underbart. Här är två bilder:

Sara med packningen på hotellet (allt är inte hennes)

Ungefär här fick jag tårar i ögonen, haha

Nu börjar det

Nu börjar det. Strax ska vi sätta oss i bilen för att ta oss upp mot den svenska huvudstaden. Hela familjen följer med och ikväll ska vi mysa till det och gå på restaurang och sova på hotell. Och imorgon börjar äventyret på riktigt. Vid niotiden på morgonen går mitt plan mot London, där jag sedan ska byta plan för att åka vidare till Bangalore/Indien.

I natt var det problem med att somna och nu fick jag inte i mig någon mat. Nervositeten har kommit. Hur ska detta dygn gå??

Jag vet inte när jag får tillfälle att skriva nästa gång, så HEJ DÅ SVERIGE!

Det närmar sig...

Då var ännu ett hejdå avklarat. Denna kväll var det släkten som var här på lite fika och goodbye. Blir ju inget julfirande med dem detta år, så fick bli en träff med dem nu istället. Tack hörni, för lyckönskningar och resebidrag. Det uppskattas! Mor min råkar också fylla år idag, så vi har även grattat henne lite smått. Grattis igen älskade mamma!

Det är dessutom torsdag, vilket betyder att detta är min sista kväll hemma. Hur konstigt är inte det? Inatt ska jag sova sista natten i min säng.. tur att lil'sis har lovat att leka skilsmässobarn och sova varannan vecka i mitt rum, så att det inte känner sig så övergivet. Gullvivan får även fri tillgång till all my stuff, såsom kläder/smycken/skor, så förhoppningsvis klarar hon sig utan mig i tre månader. Frågan är ju bara hur jag ska klara mig utan henne?

Avsked

Nu börjar det kännas verkligt, när avskeden bockas av... Igår kväll var det mina ljungsbro-brudars tur. Vi hade mys nere hos Pemlan i sedvanlig ordning, jag, Fia, Elin och Pemlan. Lite vanligt häng med katter, tv, film och chips som för ovanlighetens skull avslutades med kramar och hejdå för en tid.

Även idag klarade jag av ett smärtsamt farväl. Femman, som i cirka två månader varit en trea, var här på besök. Alltså, mina pärlor Fridolin och Ems. De två återstående delarna av femman, Olget och Julle, befinner sig som bekant i Aussie och kunde tyävrr inte joina våran kväll. I alla fall, det blev glögg, lussebullar, alldeles för många pepparkakor och såklart en massa skratt. Jag fick för övrigt en liten berlock i form av ett flygplan i hejdå-present, hur gulligt är inte det? TACK mina söthuven. Även denna kväll slutade i kramkalas och lyckönskningar.

Jag kommer sakna mina tjejer. Ni är bäst!

Packproblem

Haha fy fan vilket skämt! Provpackade väskan nu. Gissa vad den vägde? 23 kilo. Kul. Måste alltså plocka bort lite grejer, vilket inte blir lätt. Man vill ju kunna shoppa en del också liksom. Plus att gränsen går vid 20. Det sura i pajen är också att handbagagegränsen går redan vid 6 kilo, så jag kan ju inte ösa ner hur mycket som helst där heller. Får kanske köra klassikern 4 lager kläder på mig när jag reser...

Det finns en sista gång för allt

Idag var sista dagen på jobbet för mig. I alla fall för tre månader. Kan hända att jag fortsätter när jag kommit hem igen. Men i alla fall, det måste ju betyda att jag åker snart? Känns sjukt! Bara imorgon och torsdag kvar här hemma. Varje gång jag gör något så kommer automatiskt tanken "kan vara sista gången jag gör detta". (Och då menar jag här hemma, innan jag far. Inte för alltid.) Till exempel när jag bäddade rent sängen, rakade benen, kollade på Ullared... ja, ni fattar.

Fast det värsta är ju såklart när man träffar någon. Då tänker man "kommer jag inte träffa denna människa på tre månader?!" Avsked är ju inte det bästa som finns direkt... Men utan avsked ingen återförening som jag brukar säga. Det finns något positivt även med negativa om man vänder på myntet och ser saken ur en annan synvinkel.