Goa Goa

Nu ar vi i Goa. Vi anlande i mandags morse, ca klockan 10 pa morgonen. Da hade vi akt buss hela kvallen och natten. Det gick dock valdigt bra, for det var en sleeping bus sa vi hade sangar. Mycket skont! Vi bor pa ett stalle som heter Palolem, i sma bungalows precis vid stranden. Dagarna har vi mestadels spenderat pa stranden eller i havet. Vattnet ar otroligt varmt, sa man kan ligga i hur lange som helst. Det ligger restauranger och barer langs hela stranden, det ar jattemysigt att sitta dar och ata pa kvallen och titta ut over havet.

Igar kvall var vi pa ett "silent party". Det innebar att alla har horlurar pa sig, sa det ar helt tyst i lokalen. Alla har samma musik och dansar omkring, det ar hur kul som helst. Innan jag provade tyckte jag att det lat trakigt och konstigt, men det ar absolut inte trakigt. Kanske en aning konstigt, men man vanjer sig. Det ar valdigt vanligt med sadana partyn har. Vi traffade massa trevligt folk, och det ar ganska mycket svenskar har faktiskt. Efter en lang kvall med mycket dans och en smula alkohol sa tog jag och Elena ett nattdopp innan vi gick och la oss.

Imorse var vi uppe tidigt, for vi var ute pa en delfintur. Vi akte runt med en liten bat och sag en massa delfiner hoppa runt omkring oss, sa fina! Vi var dock valdigt trotta, sa efter vi hade kommit tillbaka och atit frukost sa la jag mig pa stranden och sov en stund.

Det ar sa himla skon stamning har. Jag vill ocksa va en hippie med dreads och gitarr och bo pa stranden.

Kommentarer
Postat av: sofia harrysson

Jag är avundsjuk på dig din lilla fis.

vem vill inte va en hippie med dreads o leva på stranden hehe.. vi blir två tycker jag hehe

2009-12-30 @ 11:52:59
Postat av: lil'sis

låter inte helt fel! tagga nyår imorrn söthuve, jag snor din klänning :)

2009-12-30 @ 11:53:55
Postat av: faster anneli

Gott nytt år älskade Sara! Här är det -15 grader så njut av värmen, solen och hippielivet ;) Vilken kul idé med tyst party! Önskar att mina grannar kunde ha såna..hahaha..tänk vad praktiskt det skulle vara!



Ha det gött gumman! Kram!



2009-12-30 @ 12:58:46
URL: http://annelimoments.blogspot.com
Postat av: mom

easy going-life hör jag, låter underbart med ett varmt hav att götta sig i när nyår närmar sig! gitarr-ja, hippie-nja, dreads-nej :) Gott nytt år älskling!!

2009-12-30 @ 14:33:58
Postat av: Från Farfar och Farmor

Låter inte helt fel.Vi är lite avundsjuka på dig .Passa på och njut av sol och värme innan arbetet börjar.Gott nytt år och många kramar från oss.

2009-12-30 @ 21:44:26
Postat av: mormor

Du kan inte ha det bättre låter det som. Hoppas du får en bra nyårsafton och ett Gott Nytt År. Snart börjar allvaret. Många kramar från mormor och morfar

2009-12-31 @ 09:39:45
Postat av: Ka

gott nytt år !

har du köpt raketer ?

2009-12-31 @ 10:27:17
URL: http://priiinah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0