Update from Mysore

Nu har vi kommit till Mysore. Igar blev vi uphamtade av taxis, ca 1 timme efter utsatt tid. Tid ar inte sa viktigt har. Sen akte vi till tagstationen dar tanken var att vi skulle ta taget till Mysore. Det var helt galet dar. Folk hoppade pa och av taget innan det ens stannat, och folk klattrade ut och in genom fonstren och trangdes som tusan. Nar vi val kom pa taget visade det sig att var kontaktperson hade bokat fel dag... sa da var det bara att ta sig tillbaka hela vagen. Vet ni hur jobbigt det ar att slapa 30 kilo vaskor uppfor och nerfor tio trappor i stekande  hetta? Det vet jag nu. Idag har jag traningsvark i armarna.

Det loste sig iaf, vi fick ta bussen ist. Det tog ca 3,5 timmar, sa vi var inte framme i Mysore forran kvallen, typ vid halv atta. Nu bor vi i tva hotellrum, jag delar rum med de tva andra svenska tjejerna och den franksa tjejen. Det dok upp tva till tjejer igar kvall, sa nu ar vi 8 st totalt. Sangarna ar hardare an sten. Min rygg ar ett skamt idag. Jag vaknade halvfem av tva tuppar gol som tusan utanfor fonstret. Forutom det sa ar allt toppen.

Idag har vi borjat med introveckan pa riktigt. Vi har haft som en lektion med lite vad som ar bra att tanka pa, vad man ska gora och vad man inte far gora. Vi har ocksa haft en rundvisning i stan. Mysore ar en LITEN stad, endast 500 000 invanare. Stor tyckte vi fran Sverige. Alla ar valdigt trevliga och pratglada, en indier sa till mig att jag ser ut som Kate Winslet i Titanic. Okej? Nu sitter jag och den franska tjejen pa ett internetcafe, med datorer fran stenaldern. Det ar SVARTVITT. hahahahah. Men internet ar snabbt faktiskt.

Allt ar valdigt billigt. Igar kopte vi armband, de kostade mindre an en krona styck. En riktigt fet maltid med god mat kostar ca 20 kr. Vi behover dock inte kopa mat, eftersom det ingar.  Maten ar STARK! Nasan rinner, man svettas och det branner i halsen. Det ar gott annars, och vi lar nog vanja oss snart. Jag har inte blivit magsjuk an, peppar peppar. I'm just waiting for it...

Kossorna ar en del stadsvimlet. De gar langs gatorna och myser. Sa sota. Ska forsoka ladda upp lite bilder snart med, ni behover inte oroa er, jag fotar for fulla muggar!

Hoppas ni har det bra dar hemma! Puss pa er.

Kommentarer
Postat av: lil'sis

damn jag missade dig precis igen! haha mys med kossorna, pussa dom från mig

2009-12-08 @ 10:25:02
Postat av: mom

darling! så kul att höra hur du har det! du kanske kan ta massage för ryggen, det är säkert billigt. ser med stor spänning fram emot bilderna :) puss och långkram från mamma

2009-12-08 @ 11:35:39
Postat av: Anonym

hahah, sarek. jag hade inte klarat mig där tror jag med den hotta maten. kossorna däremot hade inte vart något problem. bonnflicka som jag är....sannerligen...du kommer fixa det där galant. tror inte..jag vet <3 kul att datorerna är svartvita...här hemma har vi fortfarande färg på skärmarna ialla fall.

2009-12-08 @ 14:21:58
URL: http://walkinginshoes.bubbleroom.se
Postat av: pappa

hallo, som sagt prova massage, väntar på bilder!

2009-12-08 @ 16:37:32
Postat av: tamara

hhahahaha! åååh så himla kul allt låter!

2009-12-08 @ 19:09:48
URL: http://milestogo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0