Sa har ser det ut


Lite av Bangalore. Sjukt mycket liv och ljud!

Frida, jag och Sara utanfor vart hotell i Mysore. De tre svenskarna.

Igar var vi pa marknad, det var trangt och en massa saker.

Jag vid en massa farger, som man kan mala pa kroppen med

Lianne och Josefin fran Holland, Marie fran Frankrike, Sara fran Sverige, Elena och Sabrina fran Tyskland. Pa varat hotell har i Mysore.

Nu orkar jag inte ladda upp fler bilder. Det tar hur lang tid som helst. Visar er mer en annan dag. Igar var vi som sagt pa en marknad. De salde mest frukt, och sen smycken, blommor och en massa annat. De forsoker pracka pa en saker heeela tiden, man far inte en lugn stund. Jag kopte ett armband och en fotlank. Det ar jattebilligt, men man prutar anda. Det hor till. Pa vag till marknaden sag vi tva apor, mitt i city. Djuren lever verkligen pa gatorna har.

Imorse var vi pa yoga. Det var roligt faktiskt, jag ska nog ta fler lektioner. Det var bade stretching och lite styrkeovningar. Jag var lite vigare an jag trodde. Har i Mysore finns det yogaplacet som Madonna larde sig yoga pa. Det var dock inte det som vi var pa.

Idag var vi pa en traditionell indisk restaurang dar man ater maten direkt pa bananblad. Istallet for tallrikar alltsa. Jag provade en sas som var sa stark att tararna borjade rinna. Har ater man med handerna. Eller sorry, HANDEN. Endast hoger hand far anvandas. Man kanner sig ganska handikappad nar man bara far anvanda en hand. Har ar det inte oforskamt att rapa, utan det gor man ratt ut. Till och med under maltider. Passar ju mig bra.

Vi har ocksa varit och besokt Mysore Palace. Det var valdigt vackert, men ratt trakigt att lyssna pa all kulturhistoria. Det kom fram hur manga indier som helst som ville fota sig med oss. Vi ar ganska exotiska tror jag, det verkar inte vara sa mycket turister har. Forutom vara utflykter har vi ocksa haft lite lektioner. En spraklektion, och en om Indiens religioner.

Nu har vi snart varit har en vecka. Det gar sjukt fort an sa lange. Nar jag tanker har engelskan smugit sig in sa smatt. Det ar bra va? Ps. Mamma, jag har anvant midjevaskan idag (!!!!)
 


Kommentarer
Postat av: pappa

härliga bilder!, skoj att se. Magen klarat sig?

puss o kram från Sverige!

2009-12-10 @ 14:06:08
Postat av: mom

så kul att se bilder, vi har väntat med spänning på att se hur du och dina nya vänner har det! underbara färger på marknaden! bra med midjeväska eller hur?! låter spännande med yogan, det är nog bra för ryggen också. ha det så bra, vi ser redan fram emot nästa inlägg!!! 100 kramar från mammi

2009-12-10 @ 14:34:07
Postat av: lil'sis

skönt att du får rapa rätt ut, har varit lite orolig för den saken! måla dig grön, har alltid undrat hur du ser ut som hulken :)



och ja, jag har tråkigt, pluggar latin

2009-12-10 @ 16:28:29
Postat av: tamara

åååh va kul!



haha, du får nog vänja dig med att folk drar i dig hela tiden & tar på dig, det är för att du är vit haha

2009-12-10 @ 18:03:00
URL: http://milestogo.blogg.se/
Postat av: mormor

Hörde precis av lillsyrran att man kan kommentera dina blogginlägg. Vad spännande att få följa dig på bloggen. Du ser ut att ha det bra och att du trivs med de andra tjejerna. Vi väntar med spänning på nästa rapport från dig. Ha det så bra vi tänker på dig många kramar från mormor och morfar

2009-12-10 @ 18:53:42
Postat av: faster anneli

fina bilder..hoppas du har det jättebra, det verkar du ha. Håll dig frisk och må gott. Farmnor å farfar är i Tyskland o kommer hem på söndag, själv är jag sjuk..



Kramar från faster Anneli

2009-12-11 @ 18:18:13
URL: http://annelimoments.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0