Det finns en sista gång för allt

Idag var sista dagen på jobbet för mig. I alla fall för tre månader. Kan hända att jag fortsätter när jag kommit hem igen. Men i alla fall, det måste ju betyda att jag åker snart? Känns sjukt! Bara imorgon och torsdag kvar här hemma. Varje gång jag gör något så kommer automatiskt tanken "kan vara sista gången jag gör detta". (Och då menar jag här hemma, innan jag far. Inte för alltid.) Till exempel när jag bäddade rent sängen, rakade benen, kollade på Ullared... ja, ni fattar.

Fast det värsta är ju såklart när man träffar någon. Då tänker man "kommer jag inte träffa denna människa på tre månader?!" Avsked är ju inte det bästa som finns direkt... Men utan avsked ingen återförening som jag brukar säga. Det finns något positivt även med negativa om man vänder på myntet och ser saken ur en annan synvinkel.




Kommentarer
Postat av: tamara

iiih! :D

2009-12-01 @ 16:20:58
URL: http://milestogo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0