Jag lever och mar bra

Jag ar framme. Allt har gatt bra, sa mormor och mamma, ni kan sluta oroa er! Flygresorna var inga problem, dock lite smasegt att sitta still sa lange.. men jag roade mig med nagra filmer och sa. Det forsta som moter mig pa flygplatsen i Bangalore ar vakter med typ k-pistar. Da vet man att man ska skota sig. Vi fick aven ga forbi en tv dar de kunde se om man hade feber eller nagot sant, for att undvika att folk med svinis kommer in i landet.. vi fick oxa fylla i formular om det.

Jag klarade i alla fall testen och nu ar jag har. Nar jag landat igar blev jag och tva till tjejer upphamtade och skjutsade till ett hotell. Har bor vi i en stor lagenhet med egna rum. Det ar jag, tva svenska tjejer till, en fransk, en tysk och en hollandsk tjej. Har bor aven tva studenter, en tysk kille och en tjej som jag tror ar fran Dominikanska republiken. Hon kan i alla fall typ fem sprak flytande och ar halften turk och halften belg. Just nu lanar jag den tyska killens dator. Jag ar yngst, de andra ar mellan 20 och 26 ar.

Idag har vi varit pa stan. Vi akte med typ sma tuk-tuk och sen chillade vi runt pa gatorna och i varuhusen. Det ar fullt liv overallt. Allas basta van ar tutan. Det ar fargglatt och alla ar valdigt trevliga, och det ar riktigt billigt.

Imorgon blir vi upphamtade for att aka till Mysore. Jag har ingen aning om hur langt det ar dit, men da borjar i alla fall introduktionsveckan. Ska bli sa spannande! Jag trivs i alla fall bra tillsammans med de andra tjejerna sa det ar skont. Det ar riktigt varmt och gott har sa ni vet.. Ha det bra dar hemma, skriver nar jag far tillfalle!

Kommentarer
Postat av: faster anneli

Vad skönt att allt gick bra! Låter riktigt trevligt. Akta dig för magsjukor bara..:) Alskar dig! Ta hand om dig och ha det bäst!

2009-12-06 @ 14:12:27
URL: http://annelimoments.blogspot.com
Postat av: lil'sis

woho roligt att höra, lev livet nu :D

2009-12-06 @ 14:13:55
Postat av: anders beijar

pusspuss stora tjejen!

2009-12-06 @ 19:45:47
Postat av: mom

det känns så otroligt att du åkt till Indien helt själv, jag tror inte jag har fattat det än! Låter bra att du trivs med de andra, blir spännande för er att åka vidare imorgon! Puss

2009-12-06 @ 20:13:21
Postat av: Morbror

Ojoj vad spannande det ska bli att folja dig på bloggen. Hoppas ni har tackning sa ni kan blogga under hela resan. Har hort att "raw chicken and tap water" ar en specialité - testa det om du vagar. Kram fam Franke ;-)

2009-12-06 @ 21:26:58
Postat av: Anonym

najssarek. vi saknar dig redan. 3 månader gåt fort. ta vara på tiden <3

2009-12-06 @ 23:03:39
URL: http://walkinginshoes.bubbleroom.se
Postat av: olget

aa gumman va harligt att hora att resan gick bra. Jag kan bara saga en sak och det ar att ta vara pa tiden for nar du val kommer in i allt sa kommer tiden att ga sa sjukt fort. Jag vet av egen erfarenhet! ta hand om dig och var radd om dig! saknar dig! <3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0