Nyarsafton on the beach

Jaha da var det ar 2010 da. Vilket ocksa innebar att jag har varit en manad har imorgon, en tredjedel av tiden. Det gar snabbt nar man har roligt. Men jag saknar er dar hemma.

Igar var det nyarsafton, om ni inte visste det, och da var det paaaarty. Vi borjade med att ata en god middag pa en fiskrestaurang. Antligen lite fisk! Jag har levt som en vegetarian i nastan en manad, med nagra fa kyckling-undantag. Sa nu passade jag pa att ata lite seafood. Efter det gick vi vidare till en annan bar och drack lite drinkar. Tolvslaget spenderade vi pa stranden tillsammans med hur mycket folk som helst, och det var rejala fyrverkerier en lang stund. Vi skalade och kramades och onskade varann gott nytt ar pa en massa olika sprak. Sen var det dags for partyt som lag bara en bit ifran stranden. Det var stort, utomhus, mycket folk och mycket dans. Kul med andra ord!

Idag ar vi trotta. Vi var tvungna att checka ut redan tolv, men vi aker inte harifran forran ikvall, runt nio. Sa just nu kanner jag mig lite hemlos. I alla fall, vi tar nattbussen tillbaks till Bangalore och imorgon formiddag nagon gang tar vi bussen till Mysore. Dar ska vi spendera en natt innan vi aker till projektet. Pa mandag borjar allvaret som mormor sager. Det ska bli spannande att se hur livet som volontar faktiskt ar.

Samtidigt ska det bli sa himla sorgligt att saga hejda till de andra tjejerna. Vi har umgatts 24 timmar om dygnet i en manad nu, sa vi har hunnit bli ganska tajta. Sara och jag kommer att vara pa samma projket, men de andra kanske jag aldrig kommer traffa igen. Jag har sagt at Marie och Joos att de maste komma till Sverige och halsa pa.

Jag onskar er alla en god fortsattning pa det nya aret, njut av varje sekund och ta for er av livet!


Kommentarer
Postat av: faster anneli

Gud vad mysigt att fira nyår på stranden! Vilket äventyr..så skulle man ha det jämt ju ;) Lycka till med volontärarbetet! Och var rädd om dig! Kram!

2010-01-01 @ 12:36:37
URL: http://annelimoments.blogspot.com
Postat av: Morbror Stefan

Gott Nytt År från ett kallt Sverige!



Kram familjen Franke

2010-01-01 @ 13:18:12
Postat av: mom

Lycka till nu med volontärarbetet efter en månads acklimatisering i currylandet!

Hoppas att ni får tillfälle att se er omkring lite på helgerna.

På mammas önskelista: kort på Sara i en sari!

KRAM

P.S. Fick med pappa på promenad idag D.S.

2010-01-01 @ 16:33:51
Postat av: mormor

Vilken nyårsafton den kommer du säkert att minnas hela livet. Du har verkligen fått varit med om mycket under den här första månaden. Vi önskar dig god fortsättning på det nya året och lycka till med volontärjobbet. Kramar mormor och morfar

2010-01-01 @ 22:12:07
Postat av: lil'sis

hej pudding vill du att jag ska ta bort det svarta som är över headern när man går in på ett visst inlägg? isf fixar jag det söthuve! puss

2010-01-02 @ 19:03:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0