En vecka pa Swastha och en helg i Mysore

Da har den forsta veckan som volontar narmat sig sitt slut. Allting har gatt bra, och jag borjar komma in i livet pa Swastha. Man borjar kunna rutinerna kring maltiderna, det ar tre mal mat om dagen plus tva testunder. Som jag namnt tidigare sa ar alla sma barn hemma pa vinterlov, sa vi har varit lite sysslolosa emellanat. Det har funkat bra anda, vi har spenderat tiden tillsammans med de aldre tjejerna. De har sina arbetsuppgifter och de behover inte sa mycket hjalp med det, men vi har tagit del av deras arbete och aven hjalpt till lite. I torsdags satt vi och gjorde underlagg, genom att satta dit lov som de torkat och pressat.

Vi har aven varit i Madikeri ytterligare en gang (som ligger ca 14 km fran Suntikoppa), denna gang tillsammans med en man som jobbar pa barnhemmet. Vi foljde med nar han salde papperskassarna till en butik som i sin tur saljer dem vidare. Allt som de tillverkar pa projektet saljer de och far pa sa satt in lite pengar. En tjej sydde 100 tygkassar pa en dag.

Jag kan ocksa meddela alla oroliga lasare att jag aterfatt mitt bankkort. Det fastnade som sagt i en bankomat under ett stromavbrott forra lordagen, men igar var vi pa banken och jag lyckades fa tillbaka det. Det verkar hora till vanligheterna att det blir sahar, for de hade sarskilda blanketter som skulle fyllas i och jag sag att de hade en tjock bunt med olika bankkort som de tog fram mitt ifran...

Nu ar Sara och jag alltsa i Mysore. Vi kom igar imorse och ska stanna till i eftermiddag. Mysore ligger ungefar 3 timmar ifran Suntikoppa. Igar efter vart besok pa banken sa checkade vi in pa ett billigt och centralt hotell har i Mysore. Det kostade ungefar 40 kr per person och natt, och man fick ungefar vad man betalde for. Rummet kryllade av kackerlackor, toan gick knappt att spola och lakanen var smutsiga. Nar vi bestallde upp frukost pa rummet sa fick vi upp den inrullad i tidningspapper, med snore runt om och i en plastpase. Mums. Men allt detta tillhor nar man ar pa resande fot och vi tar allt med ett skratt! Det ar mest roligt att uppleva och det ar sana har saker som skapar minnen man aldrig glommer.

Kommentarer
Postat av: lil'sis

haha bra att ni tar allt med ett skratt :) du kommer nog inte vara så kräsen när du kommer hem.. ser fram emot ditt samtal sis

2010-01-09 @ 12:35:47
Postat av: mom

hahaha! tyckte du sa att hotellet var bra :) men det kanske var innan ni upptäckt de små krypen! ni har helt rätt inställning tjejer, det är som sagt allt som är annorlunda ni kommer att minnas efteråt :)

2010-01-09 @ 13:58:21
Postat av: fadern

kackerlackor med honung kanske är gott!

2010-01-09 @ 14:00:38
Postat av: faster anneli

Vilka äventyr du får vara med om, och härliga bilder på allting! Man blir lite avis...trots kackerlackor, skitiga lakan och frukost i tidningspapper..:) Det är så kul att läsa om det så fortsätt uppdatera - jag är impad av hur du hanterar allt med så gott humör :) Saknar dig - älskar dig!

2010-01-10 @ 12:12:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0