Annu en vecka

Nu har annu en vecka gatt och darmed tva tredjedelar av tiden har i Indien. Bara tre veckor kvar pa Swastha... kanns konstigt.

Jag kan borja med att meddela att jag ar helt frisk, jag madde mycket battre redan dagen efter. Sa jag har kunnat vara med i skolan hela veckan vilket var skont.

I tisdags var det Indien nationaldag och da var alla lediga. Pa kvallen gick vi in till Suntikoppa dar dagens firanden gick av stapeln. De hade ordnat en scen dar byns skolbarn upptradde. De upptradde med olika danser, mycket var traditionell indisk dans. Aven nagra av vara barn fran Swastha var med och upptradde. De var sa duktiga och fina, och det var inte utan att man kande sig en aning stolt! Sedan var det en massa fyrverkerier och sadant.

Resten av veckan har det varit vanliga skoldagar. Vi har varit i tva nya skolklasser den har veckan. Jag har varit i en och Sara i en annan. Jag har dock inte varit ensam med barnen, for det mesta har en av lararna ocksa varit med. Barnen i den har klassen var mellan 10-15 ar ungefar och var ganska handikappade. Det var 1+1 niva pa matten och jag har ovat alfabetet med dom. Annars har vi haft mycket sang med dom, det tycker dom ar roligt. Jag hade aven bild med dom, da fick jag mala elefanter at allihopa som de fick farglagga.

Det har varit kul och larorikt att vara i den klassen. Ofta ar det valdigt svart att lara dom nagot, men efter x antal upprepningar sa kan nagot fastna. Man far ha mycket talamod, men det ar det vart nar man ser resultaten.

Igar var jag och Sara i Mysore over dagen. Lite shopping, glass och folkliv.

Jag skulle garna uppdatera er med lite bilder (jag har huuur mycket som helst, barnen alskar att bli fotade), men just nu sitter jag i Suntikoppa hemma hos en familj som hyr ut sin dator for lite smapengar... Sa det ar inte direkt nagot superflashigt internetcafe.

Kommentarer
Postat av: lil'sis

vi har full förståelse för bilderna, de kan vi alltid kolla på när du har kommit hem :) keep up the good work söthuve

2010-01-31 @ 11:17:05
Postat av: pappa

tålamod är en fiskares bästa vän, (sa farbror Melker?), kanske alla timmar i nålsögat varit bra?

2010-01-31 @ 11:23:15
Postat av: mamma

tänk att du har lektioner i engelska och sång - det skulle vi väl inte gissat innan! (huvet-mattan). pusspuss

2010-01-31 @ 11:27:43
Postat av: mormor och morfar

Hej Sara, vad skönt att du blev bra så fort. Roligt för dig att undervisa när du ser att barnen blir så glada när de har lärt sig något nytt. Bilderna får vi se när du kommer hem.

2010-01-31 @ 12:20:20
Postat av: faster anneli

Nu är det bara en månad kvar så är du hemma och kan visa bilderna live ;) Tänk vad fort tiden har gått! Du skulle nog satsa på läraryrket, du verkar ha anlag för detta!

2010-02-01 @ 11:30:42
URL: http://annelimoments.blogspot.com
Postat av: Morbror Stefan

Vilka upplevelser. Skitskoj när du kommer hem o berättar sen. Förstår om du längtar hem till en meter snö o -30gr. ;-) (nåja iallafall 50cm snö och -29gr)



Idag skickade din kusin ett brev, får se om du hinner hem innan det kommer.....Ha det bra.



Stefan

2010-02-01 @ 22:15:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0