Lite bilder fran Swastha


En av klasserna som vi undervisat i

Jag tillsammans med nagra av barnen

Jag med mina sma sotnosar Divya och Sharatho

Nagra av grabbarna. Goro i mitten ar 20 ar

Sapbubblerna var populara. Har ar Kavitha och Raju.

Kariappa ar tuff i mina solbrillz

Ramya, varan gullunge som pussar oss pa armarna och saknar oss i klassen


Idag ar vi lediga, det ar helgdag for indierna firar nagot med Shiva. Vi ar darfor i Kuschal Nagar och spenderar dagen. Det ar en stad ca 30 min ifran Suntikoppa.

Den har veckan har vi varit i en ny klass. Precis som i de andra klasserna har vi haft engelska, matte och bild med dem.

Igar gav vi ballonger till barnen. Det var mycket populart, alla ville ha. Jag fick blasa som tusan. Det var i alla fall roligt. Vi gav ocksa bollar till dem haromdagen, det var ocksa populart. Jag hade med mig uppblasbara badbollar. En annan dag bjod vi pa skumtomtar. Vissa var valdigt skeptiska, de tittade och smakade lite misstanksamt pa dem. De flesta verkade dock gilla dem och de tog slut snabbt.

Haromdagen foljde vi med en av lararna till hennes dotters skola, for rektorn dar ville traffa oss. Hon hade namligen en bekant fran Sverige. Kande vi mojligen Bjorn fran Hedesunda? Indierna har verkligen superkoll. De tror att alla i Sverige kanner varandra, for det ar ett sa liiiiiiiiiiitet land.

Nu ar det bara en vecka kvar pa Swastha. Pa fredag aker vi till Goa och stannar dar sista veckan. Det ska bli harligt, samtidigt som jag kommer sakna alla barnen.

TACK for alla brev jag fatt, det forgyller dagarna! Tack till EmlanSemlan, Farmor och Farfar, familjen Franke och Anneli och Emma.


Kommentarer
Postat av: mom

Jättehärliga bilder, det syns verkligen att du är populär (även i Indien!). Åh, vad jag längtar till den 28:e nu!!! Kramiz

2010-02-12 @ 08:36:09
Postat av: pappa

härliga bilder!, ni verkar ha det kanonbra!, roligt att de små gåvorna vart populära!

2010-02-12 @ 08:43:29
Postat av: lil'sis

härligt att se att barnen är så glada :) saknar dig

2010-02-12 @ 11:36:57
Postat av: faster anneli

Vilka härliga barn! Det märks att de trivs med dig lika bra som du med dom! Och vilka bilder, roligt att få se bilder på barnen. Kan tänka mig att indierna tror att Sverige är pyttelitet, de flesta utanför Europa vet ju inget om lilla Sverige..där alla känner alla..och renar går omkring på gatorna, haha. Jag hade också blivit lite misstänksam över skumma tomtar :D Tänk vad tiden gått fort, snart får vi träffa dig igen! <3

2010-02-12 @ 12:08:20
URL: http://annelimoments.blogspot.com
Postat av: mormor och morfar

Vilka härliga bilder, det syns verkligen att barnen gillar dig och du dem. Det kommer nog att falla än och annan tår nästa fredag när ni lämnar Swastha.

2010-02-12 @ 12:48:36
Postat av: Från Farfar och Farmor

Vilka härliga bilder på barnen.Man längtar till varje fredag för att läsa din blogg om livet pä swastha,nu går tiden fort tills du kommer hem,och man får krama om dig igen,vi längtar.Kram från oss.

2010-02-12 @ 15:48:28
Postat av: Morbror Stefan

Hej

Skoj att se hur du har det med bilder. Tiden går ju sjukt fort. Snart är du hemma i Ljungsbro igen. Ha en fortsatt härlig tid där nere...



Kram/Stefan

2010-02-12 @ 20:36:00
Postat av: Anonym

Hej Sara.

Jag läser med intresse allt som du skickar till oss. Indien har 20% av jordens befolkning. Hur många språk finns det i Indien?

Det har varit många minusgrader i 2 månader nu. JAG ÄR TRÖTT PÅ KYLAN.

Många varma hälsningar från Sören i det kalla Sverige.

2010-02-13 @ 12:06:45
Postat av: Anonym

sarek. vad fin du är ihåret vännen, växer fort <3 saknar dig så himla mycket. men snaaart ses vi.

2010-02-18 @ 23:26:37
URL: http://Walkinginshoes.bubbleroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0