Skola, idrottsdag och Mangalore

Tiden springer ivag! Den har veckan akte ett gang med elever och larare ivag son-ons. De skulle vara med pa en danstavling. De fragade oss om vi ville folja med, men vi avbojde eftersom vi inte ville missa nastan en hel vecka i skolan. Pa onsdagen kom de i alla fall tillbaka och gjorde oss alla stolta nar de meddelade att de kommit pa andra plats av hela 33 tavlande skolor.

Eftersom flera av lararna var ivag sa var klasserna ihopslagna. Jag och Sara har darfor varit i samma klass den har veckan, som bestod av de tva klasserna som vi var i forra veckan. Vi har ovat att skriva enkla ord och bokstaver med manga av dom den har veckan. Tidigare har bara tre av dom gjort det, men nu kom sju stycken barn och satte sig hos oss och ville skriva. Det ar jatteroligt att de uppskattar oss och ar sa nyfikna pa att lara sig. Till vissa av dom far man pricka bokstaverna och sa far de forsoka fylla i och gora hela bokstaver av det.

I torsdags akte vi med ett gang barn och nagra larare till Somvarpet. Det ar en by ca 1 timmes bilvag fran Swastha. Vi hade med oss 21 barn och vi akte allihopa i Swasthas gula skolbuss. I Somvarpet var det en idrottsdag med tavlingar och lekar for nagra olika handikappskolor. Det var springtavlingar, hoppa grodhopp, sta i en stor ring och lamna en boll vidare (och nar en blaser i en visselpipa sa aker den som haller i bollen just da ut) och en del andra tavlingar. Vara barn var duktiga och vann en fem-sex priser. Sara och jag blev behandlade som Super VIP Deluxe hela dagen. Vi fick sitta i framsta stolsraden tillsammans med alla viktiga gubbar och nar det holls tal sa tackade de oss i vartenda ett. Och nar de skulle tanda nagon helig grej sa fick jag gora det och nar det var dags for pristdelning fick vi dela ut priser.

I morse sa gav vi oss ivag efter frukost. Efter ca 5 timmars bussresa var vi framme har i Mangalore. Det ar en stad som ligger vid kusten, sa imorgon ska vi till havet! Ska bli mycket harligt. Vi kan dock inte bada, eller jo men da maste man ha klader pa sig... Vi maste namligen tacka axlar och knan har. Vi ska aven gora ett avbrott i vara vegetariska liv och ata fisk, ska bli supergott.

Idag har vi sett oss omkring har i staden och vi har aven bokat resan till Goa. Vi aker med en sleeping bus harifran Mangalore om tva veckor. Ikvall tankte vi for ovrigt lyxa till det med Pizza Hut.

Annars har jag ocksa hunnit med att fa en flasklapp (dramde hakan i en stol nar jag bojde mig ner) och i torsdags gick min ena flip flop sonder sa jag fick hasa omkring med en sko hela dagen (forlat Elin, jag ska kopa nya at dig. Vad vill du ha for nagra?). Jag hade ocksa en liten julafton igar nar jag fick flera brev och foton pa posten. Nastan sa att man blev lite tarogd! TACK :)


Kommentarer
Postat av: mom

Hej hjärtat! Bikinin och solkrämen får du väl spara till sista veckan i Goa :) Ha det nu riktigt bra i Mangalore. Det låter som ni trivs väldigt bra på Swastha och är uppskattade där, ta tillvara på de veckor som är kvar nu!

2010-02-05 @ 15:28:32
Postat av: lil'sis

haha klant med fläskläpp :D och skorna gör inget, jag brukade ju inte använda dom ändå. men om du hittar några sådär snuskigt billiga typ modell gladiatorsandaler att köpa så blir jag ju inte arg direkt.. haha! puss gullet

2010-02-05 @ 16:08:54
Postat av: Morfar och mormor

Hej Sara, det måste kännas bra att alla visar sin uppskattning för allt ni gör för barnen. Ni får ha det så bra i helgen och hoppas att maten smakar bra. Kramar

2010-02-05 @ 17:58:32
Postat av: farsan

ååååhhh vad jag blir avis, tända nån helig grej, det har jag alltid velat göra!

2010-02-05 @ 19:28:33
Postat av: Från Farfar och Farmor

Hej Sara.Vad kul att barnen uppskattar när ni lär dom.Här hemma har vi mycket snö.Farfar har skottat altantak och garaget.Ha en trevlig helg.många kramar.

2010-02-06 @ 12:44:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0